12 Aralık 2010 Pazar

Sınıfta yabancı mı var?

Haftalar geçtikçe birbirimize daha da çok alışıyoruz. ilk haftaya nazaran daha rahat oynuyoruz birlikte gülüp birlikte yeni fikirler çıkarmaya çalışıyruz. ya birbirimizin rezilliklerine alıştık yada hocanın oynattığı grup halinde hareket ettiğimiz strateji oyunları işe yaramaya başladı. açıkcası, hoca bu hafta konuklarımızın olacağını söylediğinde biraz tedirgin oldum. aslında dersin başında gelselerdi yine etkilenirdim durumdan ama neyse ki biz derse ısınmıştık onlar geldiğinde.
Derse ısınma hareketleriyle başladık. bu haftaki ısınma hareketleri grup olarak yaptığımız hareketlerdi ve bir kez daha birlikte hareket etmeye çalıştık. dışaraya bir arkadaşı gönderdik ve kendimize bir lider seçtik. grup liderinin yaptığı hareketleri sınıftaki herkes tekrarlamaya başladı dışarıdan gelen arkadaş hareketleri kimin yönettiğini saptamaya çalıştı. ilk arkadaş başarılıydı 3.de de olsa buldu fakat ondan sonraki arkadaş az kalsın kafayı yiyordu. nitekim bulamadı:) gerçekten oldukça zor bir oyundu biz de elimizden geldiğince hızlı olmaya çalıştık ki hareketleri ilk kimin yaptığı anlaşılmasın. daha sonra iki gruba ayrıldık ve iletim oynadık (başka isim bulamadım) bu oyunda gruptaki kişilerle aynı amaçları paylaşıyor olmanın ne kadar önemli olduğunu öğrendim. bazen aynı ekipte yer aldığın takım arkadaşların seninle aynı isteğe, şevke sahip olmaya biliyor bu da seninde performansını etkiliyor.
daha sonra hocamızın verdiği bir diyaloğu olağan anlamının dışında bir olay örgüsü içinde kullanabilmekti ki bence biraz zorlayıcıydı. aslında zorlayıcı olması akla gelen olayların kolay sergilenemiyor olmasından kaynaklanıyordu. mesela benm aklıma ilk başta mikrop-akyuvar karşılaşması gelmişti(ki daha sonra bağışlık sisteminin anlatıldığı bir derste çok rahat kullanılabilir bir analogy olabilirdi) ama mikrobu ve alyuvarı kostümsüz oynayamadık ya da hayal gücümüz yetersiz kaldı.
daha sonra BUSOS'tan bir grup arkadaş dersimize katıldılar ve bizim ilk hafta gerçekleştirdiğimiz çalışmaları tekrardan yaptık. bu çalışmaları tekrar yaparken 8 haftada neler değişmiş daha iyi anladım, nerdeydim nereye geldim. ama yeni gelenlerinde performansına diyecek yoktu açıkçası. hatta birçoumuzdan daha iyilerdi, düşündürücü(!).
Midterm'e 3 gün kaldı bir taraftanda midterme hazırlanıyorum nelerden bahsedeceğimi belirlemeye çalışırken diğer taraftanda nasıl bir sunum yolu geliştirebilirim onu araştırıyorum.
hadi hepimize kolay gele...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder