17 Ekim 2010 Pazar

Saatler kala :/

Yine son güne sıkıştırdım bloğu yazmayı, oysa geçen hafta söz vermiştim kendime ders bittikten hemen sonra yazacağım diye. yine başaramadım ve son güne kaldı aslında böylesi daha heycanlı oluyor. yetişecek mi acaba? çok mu geç kaldım gibi kafamda bir sürü soru cümlesi dolaşıyor. neyse ben fazla uzatmadan çarşamba günü derste neler yaptık yazmaya başlayayım.
Geçen hafta olduğu gibi bu hafta da derse enerji artırma hareketleriyle başladık. fakat bu sefer farklı bir oyun oynadık (umarım oyun dememde bir sakınca yoktur, çünkü ismini hatırlayamıyorum :() tanımadığımız biriyle 2 kişilik bir grup oluşturduk ve sırayla 1 den 3 e kadar saymaya çalıştık. sonrasında 1 in yerini bir hareket aldı. yani sırayla 1,2,3 diye sayarken sıra 1 e geldiğinde 1için belirlediğimiz hareketi yapmamız gerekiyordu. bir müddet sonra işler biraz daha komplike hale geldi ve 2 sayısının yerini de başka bir hareket aldı. yani sırayla 1 in yerini alan hareket , 2 nin yerini alan hareketi yapıyorduk ve sıra 3 e geldiğinde 3 diyorduk. daha sonra hoca 3ün yerine de daha karmaşık bir hareket koymamızı söyledi. ve ben bu nokta da artık çok zorlanacağımızı düşünürken ilginç bir şekilde diğerlerinden daha kolay oldu. hareket ve sayı birarada olduğu zaman daha yavaş sıra gelirken ve daha çok düşünürken ; hiç sayı saymadan hepsini hareket olarak yapmak daha az zamanımızı aldı. sanırım bu durum beynin sürekli aynı kısmının çalışmasıyla ilgili bir durum. hem sadece sayıları sayarken hemde sadece hareketleri yaparken, her ikisininde sırayla yapılmasından daha az yoruldu zihnimiz.
sonrasında da enerji artırma etkinliklerine devam ettik. yine aynı grup arkadaşımızla çalıştık. birimiz sabit dururken diğer arkadaşımız eliyle bir mesafe ayarlıyor ve sabit duran kişi, kendisiyle karşısındaki elin arasındaki mesafeyi ve yönü sabit tutmaya çalışıyor. bir anlamda eli havada hareket eden kişi karşısındaki kişinin hareketlerini belirliyor. bu etkinliği yaparken kendimi karşı tarafın emir kulu gibi hissettim, çünkü bana istediği her hareketi yaptırabiliyordu. sonra hareket etme sırası bana geldi. kaşımda elimle verdiğim komutları dinleyen birinin olması çok eğlenceli gelmişti. sıra bendeyken oyunun bitmesini hiç istemedim. keşke günlük hayatta da herşey bu kadar kolay olsa. ve her istediğimizi kukla gibi elimizde oynatabilsek- güzel olmaz mıydı? tabi işin sonunda kukla olmakta var.:)
Artık açılmıştık ve çok eğlenmiştik derse geçmeye hazırdık artık ve de daha çok eğlenmeye ve öğrenmeye. bu haftaki konumuz jest ve mimiklerdi. jest ve mimiklerimin, çoğu konuşmamda ve kendimi ifade etmemde yetersiz kaldığının farkındaydım lakin anlamlı yüz ve vücut ifadelerinin ne kadar önemli olduğunun farkında değildim. özellikle izlerken sahnede bir çok arkadaşımda kendimi buldum. hep sinema ve tiyatro eleştirmenlerinin yakındığı şeyde bu değil miydi! farklı duygular ama aynı yüz ifadeleri. ya konuşamıyor olsaydık nasıl ifade ederdik kendimizi acaba. iyi ki kelimelerim var yoksa kendimi ifade etmekte baya zorlanacakmışım (kelimelerin varda sanki kendini ifade edebiliyor musun diye sorabilirsiniz tabi). arkadaşım kendisiyle birlikte beni de kurban edince kendimden beklemediğim bir performans gösterdim. kendi standartlarıma göre iyiydim. hatta birara (ifadeyi en düşük seviye de gösterme sırası bendeyken) grubumuzdan bir arkadaşım beni uyardı ve girdileri düşük tutmamı istedi:D kendimi biraz fazla kaptırmışım sanırım:) ama gerçekten çok eğlendim. özellikle de "yazık bu kıza" ifadesi anlatılırken.
Tüm sınıf jest ve mimik çalışması yaptıktan sonra farklı bir etkinliğe geçtik. etkinlikte yer alan 4 kişiden biri kafasındaki bir mekana göre bir cümleyle diğerlerini doğaçlamaya dahil ediyor.(yada cümleye göre diğer 3 kişi kendini olaya dahil ediyor.) hocanın komutuna göre sırayla olaydan bir kişi ayrılıyor ve yerine başka biri geçiyor bu değişim sırasında yeni gelen kişinin olaya dahil olduğu cümleye göre konsept, mekan ve rollerde değişiyor. yani her gelen yeni oyuncuyla birlikte roller ve mekanlar değişirken diğer oyuncularda sürekli değişen bu duruma uyum sağlamaya çalışıyorlar. izlerken çok eğlenceli bir etkinlikmiş gibi görünse de bence zor bir aktiviteye benziyor zira henüz tecrübe etme fırsatım olmadı. ama hoca bu etkinliğe önümüzdeki derste devam edeceğimizi söyledi şimdi merakla dersin gelmesini bekliyorum. bakalım nasıl ilginç durumlar ortaya çıkacak.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder